Tuesday, December 27, 2011

Pilihan..Jalannya...

Kuncikan Pintu!!.. Labuhkan tirai!!! Jangan dihidupkan lampu yang menyilaukan..~! Pergi!!!!! Biarkan aku berselimut... Bersama cairan keringat dan sebagainya..
Biarkan begini.. Ini adalah aku! Pergi!!!!!!

Dalam selimut putih yang kebasahan... Aku lemah... Aku benci menjadi boneka kehidupan yang dilekatkan peganggan tangan dengan bingkai potret wajah...
Inginkan aku tersenyum.. Maka potret wajah gembira akan ku junjung melekat di muka..
Mahukan aku bersedih berduka.. maka putarkan saja potretnya menangis! Aku dicelakakan oleh paksi-paksi yang nyata puncanya...

Sungguh.. bukan itu yang aku inginkan... Bukan itu yang dijadikan untukku.. Aku mahu digelapkan dengan tiduran..Musikkan aku dengan dengkuran.. Mimpikan aku dengan khayalan...
Dengan kemalapan itu aku menjadi diri.. Diri yang hakiki..Seorang yang kosong.. Sembunyi...Hanyut...

Biarkan aku menjadi jasad yang kering dan mereput...
Menjadi makanan lalat dan ulat-ulat yang memakan daging..
Sekurang-kurangnya aku punya jasa pada kehidupan lain..
Pabila menjadi menusia aku GAGAL...


1.12.2011@11.51pm... tepian tebingan Kuching..

No comments:

Post a Comment